Всім нам, хоча б раз дзвонили "роботи" від якихось компаній і повідомляли "залізним голосом" про поповнення рахунку чи про припинення дії якоїсь послуги або просто рекламували якусь нову послугу чи продукт. Сьогодні ми дізнаємось як самому зробити подібну систему маючи під руками робочий сервер з Asterisk.
Згідно документації при попаданні спеціально сформованого файлу в директорію /var/spool/asterisk/outgoing, Asterisk здійснить виклик з параметрами записаними в цьому файлі. Файл має наступний формат:
Channel: SIP/<trunk>/<number>
MaxRetries: 2
RetryTime: 60
WaitTime: 30
Context: ads-dial
Extension: 8800
Priority: 1
Розберемось що тут до чого.
- Channel - канал і номер на який поступить дзвінок (вказуємо так само як в extensions.conf)
- MaxRetries - скільки разів система намагатиметься додзвонитись до абонента
- RetryTime - час, за скільки буде здійснено посторний дзвінок (в секундах)
- WaitTime - час, скільки система чекатиме зняття трубки від абонента після чого сама положить трубку (в секундах)
- Context - контекст в який попадає виклик
- Extension - який exten буде викликаний з контексту
- Priority - строка exten-у з якої почати виконання
Контекст може виглядати приблизно так:
[ads-dial]
exten => 8800,1,Playback(new_tarif_in_next_month)
при цьому ви можете створити IVR - голосове меню і використовувати автоматизовані дзвінки не тільки для інформування абонентів але і для недання їм інтерфейсу для управління послугами, а про це ми поговоримо якось іншим разом)
Гарного адміністрування!
Коментарі